Mere crowdfunding i landdistrikterne – vil du være med?
Landdistrikternes Fællesråd er gået sammen med DI og Dansk Iværksætterforening om at sætte fokus på crowdfunding for at styrke finansieringsmulighederne for iværksættervirksomheder i landdistrikterne. Projektet vil vi øge kendskab, kompetencer og vilkår i forhold til crowdfunding gennem udvikling og realisering af tre kampagne-cases, lokale events, et digitalt læringsunivers samt en afsluttende iværksætterkonference på Christiansborg. Hvis du vil være med, skal du indstille din virksomhed senest 28. februar.
Målgruppe: Iværksætter med et aktuelt finansieringsbehov og interesse for crowdfunding
Landdistrikternes Fællesråd er gået sammen med DI og Dansk Iværksætterforening om at sætte fokus på crowdfunding for at styrke finansieringsmulighederne for iværksættervirksomheder i landdistrikterne (se evt. pressemeddelelse fra Landdistrikternes Fællesråd).
I landdistrikterne er der en stærk tradition for at stå sammen og bakke op om lokale initiativer. Dermed har lokale netværk, økosystemer og fællesskaber et potentiale for at understøtte lokale iværksættere med nye finansieringsalternativer gennem crowdfunding. Det potentiale glæder de tre parter sig til at forløse sammen med lokale iværksættere udenfor de større byer.
Du vil lære meget – selv hvis du ikke bliver ét af de tre udvalgte projekter
I projektet vil vi øge kendskab, kompetencer og vilkår i forhold til crowdfunding gennem udvikling og realisering af tre kampagne-cases, lokale events, et digitalt læringsunivers samt en afsluttende iværksætterkonference på Christiansborg, hvor en række policy-anbefalinger vil blive overrakt til de politiske beslutningstagere.
Så hvis du er iværksætter og og har et aktuelt finansieringsbehov, så kunne det måske være interessant for dig at udvikle og gennemføre en reward-baseret crowdfunding-kampagne i dette forår med sparring fra et ekspertnetværk.
Sådan indstiller du din virksomhed – fristen er 28. februar 2021.
Deadline for indstillinger af iværksættervirksomheder er d. 28. februar 2021. Indstilling sker her. Projektets Advisory Board vil derefter udvælge de tre cases, og resultatet offentliggøres i løbet af marts.
Læs mere om projektet, kriterier for indstilling, tidsplan for aktiviteterne og ikke mindst om fordelene ved at blive valgt som én af de tre kampagne-cases i dette faktaark.
Hvis du har spørgsmål til initiativet, er du velkommen til at kontakte Peter Vilstrup fra Dansk Iværksætter Forening (7199 2524 / petervilstrup@d-i-f.dk).